مسئولیت های یک مشاور فروش

۳ بازديد
مسئولیت های یک مشاور فروش
امروزه به دلیل شلوغی بازار، فروش صرفاً مبادله کالا و خدمات نیست، بلکه باید به عنوان یک رابطه، یک داستان و یک تجربه تلقی شود. به همین دلیل دریافت مشاوره معاملاتی از افراد دارای مهارت و تجربه کافی برای انتخاب صحیح و رضایت بخش مشتریان ضروری و ضروری است.

مشاور فروش، حرفه ای با تجربه است که با تسلط بر دانش محصولات، بازار و نیازهای مشتریان، پلی بین دنیای تولید و خدمات و مصرف کننده ایجاد می کند. وظیفه مشاور فروش برقراری ارتباط موثر با پرسشگری هدفمند برای کشف نیازها و خواسته های مشتریان به صورت دقیق و صحیح است تا در نهایت بهترین راه حل را به آنها ارائه دهد.

در این بخش به برخی از مهم ترین وظایف یک فروشنده مشاور می پردازیم:

معرفی و راهنمایی در زمینه استراتژی های فروش
مشاور با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و تحقیق در مورد بازار هدف، به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا استراتژی های فروش مناسب را برای افزایش سهم بازار، بهبود سودآوری و دستیابی به اهداف فروش تدوین و اجرا کنند.

بهینه سازی فرآیند فروش
وی با بررسی دقیق فرآیند فروش، نقاط ضعف و موانع را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را برای ساده سازی و روانتر شدن فرآیند فروش پیشنهاد می کند. او در این مسیر از ابزارها و فناوری های جدید برای کارایی بهتر استفاده می کند.

تعیین و تعیین اهداف فروش

تعیین و تعیین اهداف فروش
این فرد با همکاری مدیران و تیم فروش، اهداف فروش واقع بینانه و قابل دستیابی را برای دوره های زمانی مختلف تعیین می کند و معیارهای موفقیت کسب و کار را تعریف می کند.

تخصیص سهمیه فروش
مشاور با توزیع عادلانه و منطقی سهمیه فروش بین مناطق جغرافیایی و فروشندگان، انگیزه و تعهد آنها را افزایش می دهد.

مدیریت توسعه تیم فروش
مشاور با ارائه معیارهای استخدامی مناسب و ارائه برنامه های آموزشی موثر به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا بهترین افراد را جذب کرده و مهارت های آنها را توسعه دهند. همچنین با ارائه بازخورد و راهنمایی به تیم فروش برای بهبود عملکرد، انگیزه و تعامل بیشتری را در تیم ایجاد می کند.

ارزیابی عملکرد فروش
مشاور با ارائه سیستم‌های ارزیابی مؤثر، به مدیران و تیم‌های فروش کمک می‌کند تا به طور منظم بر عملکرد نیروی فروش نظارت کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنند. علاوه بر ارائه گزارش های مدیریتی، راهکارهای مناسبی نیز برای بهبود نقاط ضعف ارائه می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.