پنجشنبه ۰۱ شهریور ۰۳ | ۰۹:۵۳ ۳۱ بازديد
مسئولیت های یک مشاور فروش
امروزه به دلیل شلوغی بازار، فروش صرفاً مبادله کالا و خدمات نیست، بلکه باید به عنوان یک رابطه، یک داستان و یک تجربه تلقی شود. به همین دلیل دریافت مشاوره معاملاتی از افراد دارای مهارت و تجربه کافی برای انتخاب صحیح و رضایت بخش مشتریان ضروری و ضروری است.
مشاور فروش، حرفه ای با تجربه است که با تسلط بر دانش محصولات، بازار و نیازهای مشتریان، پلی بین دنیای تولید و خدمات و مصرف کننده ایجاد می کند. وظیفه مشاور فروش برقراری ارتباط موثر با پرسشگری هدفمند برای کشف نیازها و خواسته های مشتریان به صورت دقیق و صحیح است تا در نهایت بهترین راه حل را به آنها ارائه دهد.
در این بخش به برخی از مهم ترین وظایف یک فروشنده مشاور می پردازیم:
معرفی و راهنمایی در زمینه استراتژی های فروش
مشاور با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و تحقیق در مورد بازار هدف، به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا استراتژی های فروش مناسب را برای افزایش سهم بازار، بهبود سودآوری و دستیابی به اهداف فروش تدوین و اجرا کنند.
بهینه سازی فرآیند فروش
وی با بررسی دقیق فرآیند فروش، نقاط ضعف و موانع را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را برای ساده سازی و روانتر شدن فرآیند فروش پیشنهاد می کند. او در این مسیر از ابزارها و فناوری های جدید برای کارایی بهتر استفاده می کند.
تعیین و تعیین اهداف فروش
تعیین و تعیین اهداف فروش
این فرد با همکاری مدیران و تیم فروش، اهداف فروش واقع بینانه و قابل دستیابی را برای دوره های زمانی مختلف تعیین می کند و معیارهای موفقیت کسب و کار را تعریف می کند.
تخصیص سهمیه فروش
مشاور با توزیع عادلانه و منطقی سهمیه فروش بین مناطق جغرافیایی و فروشندگان، انگیزه و تعهد آنها را افزایش می دهد.
مدیریت توسعه تیم فروش
مشاور با ارائه معیارهای استخدامی مناسب و ارائه برنامه های آموزشی موثر به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا بهترین افراد را جذب کرده و مهارت های آنها را توسعه دهند. همچنین با ارائه بازخورد و راهنمایی به تیم فروش برای بهبود عملکرد، انگیزه و تعامل بیشتری را در تیم ایجاد می کند.
ارزیابی عملکرد فروش
مشاور با ارائه سیستمهای ارزیابی مؤثر، به مدیران و تیمهای فروش کمک میکند تا به طور منظم بر عملکرد نیروی فروش نظارت کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنند. علاوه بر ارائه گزارش های مدیریتی، راهکارهای مناسبی نیز برای بهبود نقاط ضعف ارائه می دهد.
امروزه به دلیل شلوغی بازار، فروش صرفاً مبادله کالا و خدمات نیست، بلکه باید به عنوان یک رابطه، یک داستان و یک تجربه تلقی شود. به همین دلیل دریافت مشاوره معاملاتی از افراد دارای مهارت و تجربه کافی برای انتخاب صحیح و رضایت بخش مشتریان ضروری و ضروری است.
مشاور فروش، حرفه ای با تجربه است که با تسلط بر دانش محصولات، بازار و نیازهای مشتریان، پلی بین دنیای تولید و خدمات و مصرف کننده ایجاد می کند. وظیفه مشاور فروش برقراری ارتباط موثر با پرسشگری هدفمند برای کشف نیازها و خواسته های مشتریان به صورت دقیق و صحیح است تا در نهایت بهترین راه حل را به آنها ارائه دهد.
در این بخش به برخی از مهم ترین وظایف یک فروشنده مشاور می پردازیم:
معرفی و راهنمایی در زمینه استراتژی های فروش
مشاور با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و تحقیق در مورد بازار هدف، به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا استراتژی های فروش مناسب را برای افزایش سهم بازار، بهبود سودآوری و دستیابی به اهداف فروش تدوین و اجرا کنند.
بهینه سازی فرآیند فروش
وی با بررسی دقیق فرآیند فروش، نقاط ضعف و موانع را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را برای ساده سازی و روانتر شدن فرآیند فروش پیشنهاد می کند. او در این مسیر از ابزارها و فناوری های جدید برای کارایی بهتر استفاده می کند.
تعیین و تعیین اهداف فروش
تعیین و تعیین اهداف فروش
این فرد با همکاری مدیران و تیم فروش، اهداف فروش واقع بینانه و قابل دستیابی را برای دوره های زمانی مختلف تعیین می کند و معیارهای موفقیت کسب و کار را تعریف می کند.
تخصیص سهمیه فروش
مشاور با توزیع عادلانه و منطقی سهمیه فروش بین مناطق جغرافیایی و فروشندگان، انگیزه و تعهد آنها را افزایش می دهد.
مدیریت توسعه تیم فروش
مشاور با ارائه معیارهای استخدامی مناسب و ارائه برنامه های آموزشی موثر به مدیران و تیم های فروش کمک می کند تا بهترین افراد را جذب کرده و مهارت های آنها را توسعه دهند. همچنین با ارائه بازخورد و راهنمایی به تیم فروش برای بهبود عملکرد، انگیزه و تعامل بیشتری را در تیم ایجاد می کند.
ارزیابی عملکرد فروش
مشاور با ارائه سیستمهای ارزیابی مؤثر، به مدیران و تیمهای فروش کمک میکند تا به طور منظم بر عملکرد نیروی فروش نظارت کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنند. علاوه بر ارائه گزارش های مدیریتی، راهکارهای مناسبی نیز برای بهبود نقاط ضعف ارائه می دهد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر