تعریف مدیریت بازاریابی کدام است

۴ بازديد
مدیریت بازاریابی هنر شناسایی نیازها و خواسته های مشتری و ارائه محصولات یا خدماتی فراتر از انتظارات آنهاست. به عبارت دیگر، مدیران بازاریابی تلاش می کنند تا محصولات خاصی را بیابند که بتواند با ارائه خدمات و محصولاتی که نیازهای مشتریان را برآورده می کند، رضایت مشتریان را جلب کند و به موفقیت دست یابد.

اگر استراتژی بازاریابی توسط این افراد به درستی اجرا شود، قطعا افزایش سهم بازار، توسعه محصول، توزیع و ارتباطات در راستای رشد پایدار سازمان امکان پذیر است. با توجه به اهمیت بالای بازاریابی و تعامل مدیریت با سایر بخش ها، بهتر است در دوره های آموزشی آکادمی تمدن پویا شرکت کنید تا با وظایف مدیران در این نقش بیشتر آشنا شوید.

تعریف مدیریت بازاریابی
به طور کلی می توان گفت که مدیریت بازاریابی به این معناست که چگونه محصول یا خدماتی را به مشتری تحویل دهیم تا او راضی بماند. اما برای درک بهتر، ما همچنان به تعریف مدیریت بازاریابی از سخنان برخی از رهبران تجارت خواهیم پرداخت.

فیلیپ کاتلر یکی از مشهورترین افراد در عرصه بازاریابی است که از دیدگاه وی مدیریت در حوزه بازاریابی به معنای شناخت نیازهای مشتری، ساخت محصول مناسب، تعیین قیمت مناسب، تحویل محصول به مشتری است. مشتری و تبلیغات هدفمند

پیتر دراکر همچنین استاد بزرگی در زمینه مدیریت است. به گفته وی مدیریت بازاریابی یعنی شناخت مشتری و ساخت محصول مناسب برای مشتری. دراکر می گوید هدف بازاریابی فقط فروش نیست، بلکه فروش بیشتر است. این بدان معناست که ما باید سعی کنیم تا حد امکان محصول خود را بفروشیم.

هر دو بزرگان یعنی کاتلر و دراکر معتقد بودند که مدیریت بازاریابی یک فرآیند گسترده است که شامل همه چیز از شناخت مشتری تا فروش محصول است. هدف اصلی برآوردن نیازهای مشتری و در عین حال کسب سود برای کسب و کارمان است.

مدیریت بازاریابی چیست؟
برای درک عمیق تر از مدیریت بازاریابی چیست؟ باید بگوییم چگونه محصول یا خدماتی را به مشتری تحویل دهیم و او را خوشحال کنیم. مثل برنامه ریزی یک مهمانی است. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی بپزید (محصول)، مهمانان شما چه کسانی باشند (مشتری)، کجا مهمانی را برگزار کنید (محل برگزاری)، چقدر برای پذیرش (قیمت)، و چگونه به همه بگویید که مهمانی دارید. (ترفیع).
بیشتر بخوانید: مدیریت بازاریابی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.