مراقبت از جواهرات چگونه است

۶ بازديد
مراقبت از جواهرات بسیار مهم است زیرا باعث افزایش عمر و حفظ کیفیت آن می شود. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی طلا یا جواهرات را انتخاب می کنید، جذب رنگ و درخشندگی آن می شوید، اما پس از خرید، مشاهده کرده اید که با گذشت زمان چگونه رنگ و درخشندگی آن تغییر می کند. برای دوستداران طلا، هیچ چیز جذاب تر از خلوص و درخشندگی جواهرات آنها نیست.

مراقبت از جواهرات

البته طلا و جواهرات معمولاً برای سالیان متمادی ساخته می شوند، اما به خاطر داشته باشید که مراقبت و نگهداری صحیح از طلا فواید زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

عمر جواهرات خود را افزایش دهید
گرد و غبار، روغن طبیعی پوست و روغن کرم را از شنای طلایی پاک کنید
حفظ درخشش و زیبایی اصلی طلا


طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتیجه استفاده مداوم، درخشش خود را از دست می دهند. حتی ممکن است خراش هایی روی آنها وجود داشته باشد. بنابراین تمیز کردن انواع طلا، نقره و جواهراتی که به طور مرتب در خانه استفاده می کنید بسیار مهم است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهای مراقبت از طلا را به شما آموزش دهیم

با طلای خود ملایم باشید:
به طور کلی طلا فلز نرمی است که بسته به نوع جواهرات ممکن است در معرض آسیب های فیزیکی مانند خم شدن، خراشیدگی یا سایش باشد. بنابراین به خاطر داشته باشید که از اشیاء سخت، کاغذ و مقوا یا پارچه های ضخیم برای تمیز کردن استفاده نکنید.

جواهرات خود را جدا از طلا نگه دارید:
اولین قدم این است که طلا و جواهرات خود را جدا کنید. درجه سختی سنگ ها با یکدیگر متفاوت است و یک سنگ می تواند سنگ یا زنجیر طلای دیگر را خراش دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که آنها را جدا نگه دارید و آنها را در یک جعبه انباشته نکنید. یا زنجیرها را آویزان کنید یا در جعبه های بلند و بدون بند بگذارید تا گره نخورند.

اصول استفاده و نگهداری از طلا:
استحمام و شستن احتمال تغییر رنگ یا کدر شدن طلا را افزایش می دهد. هنگام حمام کردن از طلای خود استفاده نکنید. از مسواک های بسیار نرم، گوش پاک کن ها و ... استفاده کنید. هر چه درجه طلایی بالاتر باشد، احتمال آسیب دیدن شما در اثر مواد شیمیایی بیشتر می شود. تا حد امکان از طلای خود در برابر الکل، کلر، گوگرد و سایر مواد محافظت کنید. . دور نگاه کن
بیشتر بخوانید: خرید دستبند طلا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.