10 راه برای تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی

۸ بازديد
10 راه برای تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی
بر اساس خواص منحصر به فرد فلز طلا، روش های مختلفی برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی ارائه شده است که در زیر 10 مورد از ساده ترین و ارزان ترین روش ها را معرفی کرده ایم. باید در نظر داشته باشید که انتخاب هر کدام از این راه حل ها به شرایط شما بستگی دارد و با توجه به طلایی که خریداری کرده اید می توانید تقلبی یا اصل بودن آن را بسنجید.

با کلیک بر روی لینک ارائه شده می توانید گوشواره طلا را خریداری کرده و قیمت ها و مدل های مختلف را مشاهده نمایید.

استفاده از آهنربا برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی
راه دیگر برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی استفاده از آهنربا است. با توجه به اینکه می دانیم طلا عنصر مغناطیسی نیست، بنابراین نباید تحت تأثیر جاذبه آهنربا قرار گیرد. اما برخلاف طلای تقلبی، چون معمولاً در ساخت آن از آهن استفاده می شود، اگر نزدیک آهنربا قرار گیرد، تحت تأثیر نیروی جاذبه آهنربا قرار می گیرد و به سمت آن جذب می شود.

از یک ظرف آب استفاده کنید
شاید استفاده از ظرف آب برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی منطقی به نظر نرسد. با این حال، خواص فیزیکی طلا این امکان را به وجود آورده است که با استفاده از یک ظرف آب، اصالت طلا را تشخیص دهیم.

اگر ظرف آب بیاورید و طلای مورد نظر را در آن بگذارید تا ته آب می رود. اگر طلا واقعی باشد، به سرعت در ته ظرف فرو می رود. اما اگر طلا تقلبی باشد، احتمالا روی آب می ماند یا شناور می شود. البته اگر مقدار فلز به کار رفته در آن زیاد باشد باز هم به ته ظرف می رود. در نتیجه این روش ممکن است درصد خطا داشته باشد.

راهی برای شناسایی طلای واقعی
حروف حک شده روی طلای اصلی
احتمالاً یک سری حروف حکاکی شده روی حلقه ها، زنجیرها و سایر طلاهای حکاکی شده دیده اید. این حروف اصالت کالا را نشان می دهد و اصل بودن طلای شما را ثابت می کند. این نامه ها به عنوان شناسنامه طلایی شناخته می شوند و اطلاعاتی مانند شهر سازنده، تکنیک تولید طلا و حتی برند سازنده را به شما نشان می دهند.

دقت کنید که این حروف حکاکی شده باید کاملا صاف و بدون فرورفتگی باشند. برای مثال حرف T مخفف تولید طلا در تهران و حروفی مانند GEP و GF به ترتیب مخفف آبکاری طلا و آبکاری طلا هستند.

یافتن طلا از جواهرات در خانه با استفاده از سفال
یکی از راه های تشخیص طلای واقعی از تقلیدی در خانه استفاده از سرامیک است. توجه داشته باشید که سرامیک ها نباید لعاب دار شوند. اگر سرامیک لعاب دار باشد، نمی توان طلای واقعی را از بدلی تشخیص داد.

ابتدا روی سرامیک طلایی می زنید. اگر اثر طلا باقی بماند، طلا اصل است. برعکس، اگر ردی از طلا سیاه باشد، به احتمال زیاد طلای شما تقلبی است.

استفاده از سرکه سفید برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی
سرکه سفید یکی از ترکیباتی است که برای تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی در خانه استفاده می شود. باید مراقب بود که طلا در ظرف سرکه باقی بماند. برای این کار طلاها را در ظرف حاوی سرکه قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را خارج کنید. طلای اصلی تغییر رنگ نمی دهد، اما طلای تقلبی سیاه می شود.

تشخیص طلای واقعی از تقلبی با دندان
گاز گرفتن یک راه قدیمی اما آسان برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی است. طلای واقعی هنوز کمی نرم است و اگر بخواهید آن را با دندان خراش دهید احتمالا خم می شود. البته این روش توصیه نمی شود.

یافتن طلا از جواهرات در خانه
یک سکه مسی برای تشخیص طلای واقعی از بدلی
سکه مسی روشی راحت و تقریبا قابل اعتماد برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی است. در این روش باید سعی کنید با استفاده از سکه مسی روی طلا خط بکشید. اگر روی طلا خطی وجود داشته باشد، طلای شما واقعی است، اما اگر سکه ردیف شده باشد، احتمالاً طلای تقلبی است.

تغییر رنگ طلایی
برخی افراد از نظر ژنتیکی به طلای تقلبی حساسیت دارند. طلای تقلبی روی پوست افراد معمولا با عرق و چربی بدن واکنش نشان می دهد که راهی برای تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی است.

در صورت مشاهده تغییر رنگ مشکی، فلز مورد استفاده احتمالا نقره ای است و در صورت مشاهده رنگ سبز، احتمال استفاده از مس زیاد است. در نهایت، اگر مدتی است که از طلای خود استفاده کرده اید و هیچ تغییری در رنگ آن مشاهده نکرده اید، به احتمال زیاد طلای شما اصل است.

تشخیص طلای اصلی از بدلی با سوزاندن
سوزاندن به این معناست که طلا را با شعله ملایم برای حدود یک دقیقه در معرض حرارت قرار دهید. این روش نیز بر اساس تغییر رنگ است. اگر طلای شما تغییر رنگ داد و حتی شکل آن تغییر کرد، اصل نیست.

سنگ محک برای تشخیص طلا از جواهرات در خانه
اگر سنگ محک دارید، آن را محکم به طلا بمالید. اگر اثری از طلا باقی بماند، طلا واقعی است و اگر اثری باقی نماند، طلا جعلی است. این سنگ معمولا از سیلیکون دی ساخته می شود
بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.