استفاده از آهنربا برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی

۱۰ بازديد
استفاده از آهنربا برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی
راه دیگر برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی استفاده از آهنربا است. با توجه به اینکه می دانیم طلا عنصر مغناطیسی نیست، بنابراین نباید تحت تأثیر جاذبه آهنربا قرار گیرد. اما بر خلاف طلای تقلبی، از آنجایی که معمولاً در ساخت آن از آهن استفاده می شود، اگر نزدیک آهنربا قرار گیرد، تحت تأثیر نیروی جاذبه آهنربا قرار می گیرد و به سمت آن جذب می شود.

از یک ظرف آب استفاده کنید
شاید استفاده از ظرف آب برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی منطقی به نظر نرسد. با این حال، خواص فیزیکی طلا این امکان را به وجود آورده است که با استفاده از یک ظرف آب، اصالت طلا را تشخیص دهیم.

اگر ظرف آب بیاورید و طلای مورد نظر را در آن بگذارید تا ته آب می رود. اگر طلا واقعی باشد، به سرعت در ته ظرف فرو می رود. اما اگر طلا تقلبی باشد، احتمالا روی آب می ماند یا شناور می شود. البته اگر مقدار فلز به کار رفته در آن زیاد باشد باز هم به ته ظرف می رود. در نتیجه این روش ممکن است درصد خطا داشته باشد.

راهی برای شناسایی طلای واقعی
حروف حک شده روی طلای اصلی
احتمالاً یک سری حروف حکاکی شده روی انگشترها، زنجیرها و دیگر طلاهای حکاکی شده دیده اید. این حروف اصالت کالا را نشان می دهد و اصل بودن طلای شما را ثابت می کند. این نامه ها به عنوان شناسنامه طلایی شناخته می شوند و اطلاعاتی مانند شهر سازنده، تکنیک تولید طلا و حتی برند سازنده را به شما نشان می دهند.

دقت کنید که این حروف حکاکی شده باید کاملا صاف و بدون فرورفتگی باشند. برای مثال حرف T مخفف تولید طلا در تهران و حروفی مانند GEP و GF به ترتیب مخفف آبکاری طلا و آبکاری طلا هستند.

یافتن طلا از جواهرات در خانه با استفاده از سفال
یکی از راه های تشخیص طلای واقعی از تقلیدی در خانه استفاده از سرامیک است. توجه داشته باشید که سرامیک ها نباید لعاب دار شوند. اگر سفال لعاب دار باشد، تشخیص طلای واقعی از تقلبی امکان پذیر نخواهد بود.

ابتدا روی سرامیک طلایی می زنید. اگر اثر طلا باقی بماند، طلا اصل است. برعکس، اگر ردی از طلا سیاه باشد، احتمال تقلبی بودن طلای شما زیاد است.

استفاده از سرکه سفید برای تشخیص سریع طلای واقعی از تقلبی
سرکه سفید یکی از ترکیباتی است که برای تشخیص طلای واقعی از تقلبی در خانه استفاده می شود. باید مراقب بود که طلا در ظرف سرکه باقی نماند. برای این کار طلاها را در ظرف حاوی سرکه قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را خارج کنید. طلای اصلی تغییر رنگ نمی دهد، اما طلای تقلبی سیاه می شود.
بیشتر بخوانید: خرید دستبند طلا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.